Childhood Memories

                     RLS & Kids - Restless Legs Syndrome Foundation

             

          Semua orang dewasa pernah menjadi kanak-kanak pada satu masa yang dulu dan semua kanak-kanak mempunyai memory atau ingatan mereka yang tersendiri. Bila sebut tentang childhood memories ada yang teringat akan rancangan television pada suatu ketika masa dahulu, ada yang terfikir akan permainan yang mereka main dan ada juga yang rindu akan masa yang telah diluangkan bersama-sama kawan ketika kecil.



                              TV9, kembalikan zaman kanak-kanak kami!' - Netizen


       Antara yang common ialah siaran kartun di TV9 hahaha. Jika dulu kanak-kanak disajikan dengan rancangan yamg menarik kini hanya ditayangkan CJ WOWSHOP. Amat malang kanak-kanak pada zaman kini kerana tidak dapat menikmati cerita kartun setiap petang di TV9.



                         Battle B-Daman 64 | Black Knight Plus DHB Review HD - B-Daman ...


       Siapa yang tak kenal antara permainan yang paling famous suatu ketika dahulu. Bdaman, beyblade dan pelbagai lagi mainan yang diadaptasi dari cerita animasi Jepun amatlah diminati oleh kanak-kanak. Tipu la kalau kata kanak-kanak dari generasi Y dan Z tidak mengenali permainan ini.


              SanggarHayat2u.blogspot.com: Taman Permainan Kanak-Kanak

            Selain itu, taman permainan dan pondok-pondok juga merupakan sebahagian kenangan manis suatu ketika dahulu. Di sisi mereka meluangkan masa selepas seharian bersekolah dan berjumpa dengan kawan-kawan. 


 Sekian, Assalamualaikum 

                        

Comments

Popular Posts