COFFEE YANG BEST

    Welcome to my second entry,

            Okay guys seperti yang aku bagitau dalam first entry aku, aku nak bagi korang idea nak order apa time lepak Starbucks ataupun mana-mana coffee shop.

            Okay first, bila cakao pasal coffee mesti kotrang rasa mahal but rasa biasa-biasa je tu maybe sebab korang order tak ikut citarasa ataupun nkorang memang tak suka coffee, taste masing-masing kan.

                                                      


          Now kita sembang pasal size cup, kalau korang first-timer atau saja nak try aku suggest korang ambik cup grande ataupun regular sebab tak worth it korang beli mahal-mahal end up tak suka. Tapi biasanya Starbucks guna taktik "plus size add RM1" hahaha.


        So aku terangkan beberapa jenis coffee but yang basic je, sedikit info coffee biasa orang office suka minum sebab dalam coffee ada kafein yang memberi tenaga bagi dorang dan wake up vibe,

1. Latte ( coffee + susu)

    Latte ni paling famous sebab rasa diaa yang smooth depends on strenght coffee extact tapi kalau pahit      boleh request sugar syrup kat barista.


2. Americano ( coffee + air )

   Ataupun espresso shot tambah air panas, aku tak gemar sangap sebab pahit, biasanya heavy coffee drinker suka minum seebab diorang nak rasa keunikan, aromadan taste yang ada pada biji coffee yang digunakan .


3. Mocha ( coffee + chocolate + susu )

   Antara fav ramai sebab semua orang boleh minum lagi-lagi kalau sejuk memang sedap.



4. Frappucino

  Kalau dekat Starbucks panggil frappe ataupun ice blended. Kebanyakan perempuan memang suka order hahah aku rasa almost semua orang sukaa. Frappe ni tak banyak aku nak cakap sebab semua orang tahu just nak bagitahu kalau nak jimat request taknak drizzle dengan whip cream.


THANKS

Comments

Popular Posts