manfaat buah epal

 hello guys welcome back to my blog.hari ni aku nak share dekat korang maanfaat buah epal.tanpa membuang masa mari aku share kean dekat korang.

Dua jenis epal iaitu ‘Red Delicious’ yang berwarna merah dan ‘Granny Smith’ berwarna hijau, antara yang paling digemari ramai. Di sini disenaraikan manfaat yang boleh diberikan epal kepada tubuh kita jika diamalkan selalu.

red delicious


granny smith


kelebihan buah epal :


1)epal dapat  mengelakkan kita daripada masalah gig reput.seterusnya dapat menurunkan paras bacteria di dalam mulut kita dan menjadikan gigi lebih sihat dan putih.

2)epal juga dapat membantu kita daripada penyakit pelupa.

3)epal juga dapat mengelakkan kita daripada tekena penyakit parkinson's

4)kandungan flavanol yang terdapat di dalam buah epal juga dapat menggelakan kita daripada kanser pankreas

5)serat larut yang berada di dalam epal juga dapat mengikat lemak yang berada di dalam usus seterusnya dapat mengelakan penyerapan kolestrol di dalam badan kita.



sekian sahaja blog aku.aku harap korang dapat memanfaatkan selaga ilmu yang aku telah berikan.jumpe pada blog yang akan datang......







































Comments

Popular Posts