Uzumaki Naruto

 Naruto Bin Uzumaki atau dalam jepun uzumaki naruto merupakan seorang shinobi or ninja dari sebuah kampung Konoha.Daripada kecik lagi naruto ni merupakan seorang anak yatim. Ibu dan ayahnya meninggal ketika mempertahankan naruto dari dibunuh oleh nine tail fox demon.


                                            


Naruto ni time kecik memang lonely orangnya.Parent takde dan takde orang nak kawan dengan dia disebabkan dia mempunyai nine tail fox demon dalam diri dia yang dianggap sebagai bad luck.Oleh sebab tu lah Naruto dia ni start jadi nakal sebab nak perhatian dari orang sekelilingnya.Naruto juga mempunyai impian untuk menjadi Hokage.Hokage ni cam ketua negara lah.






Sifat Naruto ni dia tak mudah putus asa.Dia sanggup lakukan apa jer untuk kawan dia sebab dia seorang yang berpegang pada janji dan kata katanya.Naruto time dah besar sikit ada baru start ada kawan iaitu Uchiha Sasuke .Diorang ni memang rapat tapi selalu gaduh and tak sehaluan lah. Tapi naruto ni dia faham isi hati sasuke sebab diorang lebi kurang jer dua dua anak yatim tapi naruto lah paling awal





Setelah melakukan banyak misi dan menunjukkan sifat yang berani dan tidak mudah putus asa.Naruto akhirnya digelar sebagi hero of konoha setelah menyelamatkan kampung or negaranya daripada musnah.Akhirnya impian naruto tercapai juga setelah dia dilantik untuk menjadi hokage ke-7 .




Comments

Popular Posts