Tempat menarik di Langkawi

 Ini adalah antara tempat tempat yg menarikdi langkawi yang boleh dikunjungi 

Splash Out Langkawi

Dikelilingi oleh lautan membiru, Splash Out Langkawi menawarkan 12 tarikan berbeza yang dapat membawa anda ke dalam dunia air yang penuh dengan keseronokan. Antara tarikan yang ada adalah Wild Water (kolam ombak), Sprinkle Island (percikan air gergasi), River of Life (kolam apungan untuk suasana yang lebih santai), Ragin’ Racers (gelongsor curam dengan kelajuan 50km/jam), Poseidon’s Revenge, Splash-Tacular, Perfect Storm, Shipwreck Falls dan banyak lagi.

Mengenai kemudahan yang disediakan, Splash Out Langkawi lengkap dengan restoran, café, kiosk, tandas, locker, surau dan sebagainya.

Morac Adventure Park

Pernah cuba aktiviti go-kart? Kalau anda melihat go-kart yang terdapat di Morac Adventure Park, mesti dah hilang ‘feel’ bila bergo-kart di tempat lain. Tapi kenapa? Ini kerana di Morac Adventure Park anda dapat menikmati pengalaman go-kart yang bukan calang-calang, tapi yang bertaraf antarabangsa. Kalau anda nak tahu, Morac Adventure Park ini dimiliki dan diuruskan oleh pelumba percubaan F1, Fairuz Fauzy dan juga pelumba GT terkenal Jepun, Genji Hashimoto.

Go-kart yang digunakan bukanlah seperti biasa yang kita lihat, tapi adalah go-kart berjenama Sodikart SR4 yang merupakan buatan Perancis yang dapat memberikan keselesaan dan juga fleksibiliti yang optimum. Go-kart jenis ini dikatakan cukup ringan sehingga membuatkan pemanduan terasa lebih enjoy daripada biasa.

Di samping itu, kepanjangan litarnya juga tidak seperti litar go-kart lain yang hanyalah beratus meter kerana litar di sini cukup panjang untuk memberikan anda kepuasan pemanduan sebenar.

Ayer Hangat Village Langkawi

Dah lenguh kepenatan selepas berjam-jam makan angin di sekitar Langkawi yang tak terkira banyaknya tarikannya ni? Itu petandanya anda patut datang ke Ayer ataupun Air Hangat Hot Spring. Seperti nama pekannya, Ayer Hangat adalah sebuah tarikan telaga air panas tiga tingkat.

Kalau anda nak tahu, air panas di sini bukanlah air panas biasa, tapi air panas bergaram yang dikatakan satu fenomena alam yang jarang berlaku dan hanya boleh didapati di 3 buah negara lain di seluruh pelusuk dunia.

Lebih sebab untuk anda berendam badan di dalam air panas ini adalah kerana kandungan mineral yang dimilikinya yang boleh menyembuhkan pelbagai jenis penyakit seperti penyakit sendi, kulit dan sebagainya.

Pulau Rebak Besar

Pulau Rebak yang dinamakan sempena nama pokok Rebak ini adalah sebuah tarikan alam semula jadi yang berkeluasan 390 ekar dan dikelilingi oleh hutan rimba yang telah berusia mencecah 100 juta tahun.

Pulau ini merupakan pulau persendirian yang dimiliki oleh Vivanta by Taj – Rebak Island Resort. Sekiranya anda ingin merasakan suasana tenang seolah-olah berada di atas pulau sendiri, menginaplah di hotel ini. Anda dapat menikmati akses eksklusif kawasan pantai di keseluruhan pulau ini.

Lokasinya, tidak begitu jauh dari pulau lain di sekitar Langkawi seperti Pulau Beras Basah dan Pulau Cenang.

Comments

Popular Posts