Gardenia Sungguh Enak Di Makan Begitu Sahaja!

                                    Gardenia Sungguh Enak Di Makan Begitu Sahaja!


      Slogan yang diingati pelbagai generasi, ianya salah satu jenama terkemuka di Malaysia. Kini nilainya ibarat emas. Siapakah mereka?  Ini kisah mereka.

                            Gardenia tak dapat tambah bekalan produk di pasaran | Korporat ...(

     Gardenia Bakeries (KL) Sdn Bhd (didagangkan sebagai Gardenia) merupakan syarikat pembuat produk  roti Malaysia dimiliki oleh QAF Ltd. Syarikat ini juga turut mengoperasikan beberapa syarikat bawahan seperti Gardenia Singapura dan Gardenia Filipina.

      Produk-produk utama keluaran syarikat ini adalah berasaskan roti roti, kek dan bakeri. Gardenia merupakan syarikat bersekutu Padiberas Nasional Berhad.


                           Pengeluaran roti di kilang-kilang Gardenia telah sampai ke tahap ...


    Kisahnya bermula pada tahun 1969 apabila seorang rakyat Amerika bernama Horatio Sye Slocumm telah dihantar oleh Koperasi Perrkhidmatan Eksekutif Antarabangsa ( International Executive Service Corporation ) (IESC) ke Malaysia Timur bagi memulakan perniagaan bakeri.


   Slocumm yang sebelum ini tiba di Malaysia, telah membawa 35 tahun pengalamannya dalam perniagaan bakeri do beberapa rangkaian kedai roti sewaktu menetap di Amerika Syarikat.

                                                            Gardenia: So Good You Can Even Eat It On Its Own


   Gardenia Bakeries KL Sdn Bhd pertama kali mengadun bebuku roti pada tahun 1986, Dalam hanya tempoh 4 tahiun sahaja, Gardenia Bakeries KL menjadi pelapor pasaran roti terkemuka di Malaysia.

Sejak beberapa tahun kebelakangan ini, Gardenia telah berjaya mencipta dan memasarkan pelbagai produk bakeri berkualiti tinggi yang mendapat sambutan hebat berterusan dari rakyat Malaysia.


                                    Gardenia tingkatkan kepada 2.2 juta buku roti sehari | Nasional ...


Comments

Popular Posts