Tempat menarik di USA

 

New York


New York City tidak seperti bandar lain di dunia, dan salah satu yang mesti berpengalaman untuk dihargai sepenuhnya. Untuk pelawat kali pertama, berjalan di jalan raya boleh seperti berjalan melalui set filem, dengan laman web yang terkenal pada setiap masa, dari Bangunan Empire State, kepada Rockefeller Plaza, yang Bangunan Chrysler, Dataran Merdeka, Times Square5th AvenueBroadway, dan sudah tentu, Patung Liberty. Menikmati setiap hari, tampil dalam pameran Broadway pada waktu petang, bekerja pada waktu untuk membeli-belah, dan berehat dan menghafal makanan yang hebat. Ini adalah New York. Dengan terlalu banyak untuk dilihat dan dilakukan dalam sehari atau hujung minggu, ini adalah bandar yang bernilai melawat masa dan masa lagi.

San Francisco
Pantai Barat yang menarik dan indah ini merupakan destinasi percutian yang sempurna untuk pasangan, perseorangan, atau keluarga. Tapak-tapak terkenal, jalan-jalan yang menawan, pemandangan indah dan makan luar adalah sebahagian daripada apa yang menjadikan San Francisco tempat yang bagus untuk dikunjungi. Lakukan pelayaran di San Francisco Bay, lawatan Alcatraz, memandu ke atas Jambatan Golden Gate, bersiar-siar Fisherman's Wharf, atau naik kereta jalan untuk meneroka tapak bandar. Musim panas atau musim gugur adalah masa yang indah untuk dikunjungi, tetapi iklim di sini adalah ringan dan pada bila-bila masa tahun adalah menyenangkan.

 las vegas

Bandar raya yang mempesonakan lampu di padang pasir ini memegang daya tarikan yang unik, dan yang telah menarik pengunjung selama beberapa dekad. Kompleks resort yang besar, dengan segala macam perkara untuk dilihat dan dilakukan pada bila-bila masa sepanjang tahun, telah membuat destinasi ini yang menarik semua orang, dari pengantin baru yang datang ke sini untuk mengatakan janji mereka, kepada keluarga yang hanya ingin menggantung di sekitar kolam. Opsyen hiburan tidak berkesudahan, dengan beberapa bintang industri muzik yang memanggil rumah Las Vegas dan bermain ke khalayak penuh setiap malam. Apabila anda telah mengisi kota anda, terdapat banyak yang dapat diterokai di kawasan sekitarnya, dengan Grand Canyon, Taman Negara Death Valley, dan Empangan Hoover semuanya dalam jarak perjalanan yang mudah.

Waikiki

Waikiki adalah salah satu destinasi pantai utama di Amerika, dengan semua kenyamanan Amerika Utara di pulau tropika yang indah di Lautan Pasifik. Terletak di pulau Oahu di Hawaii, Waikiki adalah pinggiran Honolulu yang terkenal dengan pantai pasir keemasan yang indah di sepanjang pantai lautan, disokong oleh hotel dan pertubuhan runcit. Menyewa papan luncur dan menguji kemahiran anda di ombak, memukul kedai-kedai apabila anda selesai dengan pantai, dan menikmati pelbagai pilihan tempat makan di waktu petang. Ini adalah destinasi yang sempurna untuk semua orang, dari keluarga ke pasangan atau perseorangan.

Comments

Popular Posts